Interpretazioa arteari ematen diegun erantzunak izendatzeko erabiltzen den terminoa da. Eskolan garrantzitsua da teknikaz aparte interpretatzen irakastea.
Interpretazioa gure pertzepzioarekin zerikusi handia du, segun eta non bizi zaren, zer bizi duzun, nola… gauzak modu batez edo bestez interpretatzen ditugu, beraz, berdina gertatzen da arte lanekin.
Horregatik ez dago modu bakarra interpretazio bat egiteko, arte lan batek interpretazio anitzak izan dezake. Hori dela eta ez dago modu bakarra hau erakusteko, bakoitzak bere modua duelako.Norbaiti zerbait interpretatzeko eskatzen badiogu, ezin daiteke mutu geratu, edozeinek egin dezakeen gauza delako. Zure esperientzia propioetan oinarriturik eta artistak islatu nahi izan duenaren konbinaketa izango da, eta guztiok ditugunez esperientzia propioak guztiok interpretazioak egin ahal izango ditugu.
Nahiz eta interpretazioa egiteko modu bakarra ez egon, ikasleei laguntzeko egin dezakeguna jarraitzeko pausu erabilgarri batzuk erakustea da.
Interpretazioa bi maila ezberdinetan egin daiteke: Maila objektiboan (denotatiboa) edo maila subjektiboan (konotatiboa).
1. Maila Denotatiboa edo objektiboa.
• Irudiaren oinarrizko ezaugarrien deskribapena da.
• a) Arte lanaren eta egilearen datuak.
• b)Irudiaren elementuak : Formak. Kolorea. planoak, ehundura.
• c) Konposizioa: ikur pisua, ikus norabidea, konposizio mota.
2. Maila konotatiboa edo subjektiboa:
• Irakurketa subjektiboa da.
• a) Zer errepresentatzen duen, iradokitzen dizuna azaltzea, eta ezkutuan geratzen diren mezuak eta gaiak lantzea.
• b) Iritzia eman: argudioak bilatuz, prozesu osoan atera dituzunak, hipotesiak, konparaketak.... Eginez.
• c) Arte lan horri buruz diotena azalduz.
No hay comentarios:
Publicar un comentario