Ikertzaile askok ikertu dute adimenaren teoria, adibidez Piagetek.
Lowendfeldek etapa ezberdinak arte hezkuntzan aplikatu zituen eta etapa bakoitzari hainbat ezaugarri aurkitu zizkion:
Zirriborroa (2-4 urte)
Garapen grafomotorra.
Oso fase inportantea da. Ondo finkatu behar den fasea. Bertan lortzen dituelako gero adierazpen grafikorako beharko dituen oinarrizko tresnak. Adibidez garapen kinestesikoa, eskuaren mugimendua kontrolatzen hasten delako.
Hiru Azpifase daude etapa honetan:
a) Ordenatu gabeko zirriborroa 2 urte
b)Zirriborroa kontrolatua.2-3 urte
c) Izena duen zirriborroa. 3-4 urte
2.- Aurreskematikoa. (4-7 urte)
-Marrazteko modu desberdina sortzen da.
-Komunikazio Grafikoaren sorrera ematen da etapa honetan.
-Haurrak kontzienteki erabakitzen du ze formak erabiliko ditun.
-Inguruarekin zerikusirik dituen formak sortzen ditu.
-Trazak beste funtzio bat betetzen hasten da, objektu bisualak sortzea.
-Formak oso ongi zehaztuak agertzen dira, traza menperatzen hasten delako. Forma bakoitzak badu bere esanahia.
-Hasieran haurrak ezin zuen gogoeta bat egin, orain aldiz bai.
-Marrazkiaren eta pentsamenduaren arteko lotura nabarmena da.
-Buruandiak.
-Oinarrizko formak.
-Erraz ezagutu daitezkeen gauzak egiten dituzte lau urteekin.
-Bostekin, pertsonak, etxeak, zuhaitzak, loreak eta egunerokotasunean azaltzen zaizkion gauzekin betetzen dituzte bere marrazkiak.
3.- Eskematikoa (7-9)
-Inguruarekin dituen harremanak islatzen ditu. Azaltzen zaizkion formak, antolatzen eta definitzen saiatzen da.
-Pentsamendu sortzailea garatzen hasten da.
-Lowendfel-en ustetan, aurreko etapetan izan duen esperientziari esker, haurrak kontzeptu bakoitzerako eskema grafiko bat sortzen du,.
-Eskemak: marra geometrikoez eginiko irudiak dira.
-Figurak errepresentatzeko erabiltzen ditun formak dira.
-Giza irudi baten eskema, gizakiak duen forma horren kontzeptua litzateke, eta errepika ditzake beste esperientzi berri batera iristen den arte.
4.- Errealismoaren fasea. (9-11 urte)
-Aurreko tendentzi eskematikoa gainditzen ditu.
-Irudi geometrikoak desagertzen dira.
-Jantzian jartzen du arreta.
-Lur lerroa gainditzen du. Planoa azaltzen da.
-Zehaztasunean, detailean jartzen du arreta.
-Marrazkia eta modeloaren arteko berdintasunari buruzko interesa azaltzen du.
No hay comentarios:
Publicar un comentario