Osoa link honetan irakur daiteke:
http://www.hikhasi.com/fitx/fitxategiaJeitsi.php?id=34&emota=6&dok_id=549
Marrazki librearen erabilpenaren arazoak.
Hezkuntza plastikoaren porrota.
Irakasle askorentzat haurren trebetasun grafikoak sailkatu daitezke. Haur batzuk onak eta beste batzuk txarrak izango dira sailkapen honen arabera,
gaitasun hauek ahalmen natural baten ondorio hutsak izango balira bezala edo norberak jaiotzetik aldaezina duen trebetasun
bat izango balitz bezala. Hau dela eta, haurrak marrazkigintzarako gaitasuna erakusten badu onartua ikusiko du bere trebetasun hori,baina zer egiten dugu horrelako ahalmenik erakusten ez duen haurrarekin?
Normalean ez da ezer egiten eta haurra bere garapen bakartiaren arabera geratzen da. Justu beste edozein arloan gertatzen den aurkako jarrera da honako hau, hain zuzen ere; irakurketan, idazketan edo aritmetika arloan berehala saiatzen baikara irakaskuntza prozesuan sortzen diren arazoei
konponbidea bilatzen. Batzuen ustez jarrera pedagogiko hau marrazkigintzaren, eta orokorrago, artearen ezaugarrien ondorio logiko bat
izango litzake. Hain zuzen ere, oso hedatua dagoen jarrera batek dio haurrari marrazten erakusteak bere autoadierazpen naturala oztopatzea eta
hiltzea dela; nolabait ere, haurren marrazkien aberastasuna
autoadierazpen “naturalaren” ondorio zuzentzat hartuz. Inori ez zaio bururatzen, ordea, idazketarako eta irakurketarako ematen dugun irakaskuntzak haurrek gero burutuko dituzten olerkietan edo narrazioetan
inolako eragina izango duenik.
No hay comentarios:
Publicar un comentario