ONGI ETORRI

viernes, 14 de octubre de 2011

Arte hezkuntza

Erabaki dut zein izango den nire blogaren gaia: Arte hezkuntza. Nire ustez irakasgai hau oso garrantzitsua da, gehien bat hezkuntzaren lehen urteetan, bertan gaitasun psikomotoreak nahiko lantzen direlako. Horretaz aparte daukan garrantzia baino gutxiago ematen diogula pentsatzen dut, matematika, gaztelania... baino askoz garrantzi gutxiago.


Gai honekin batera, plastikan, oso garrantzitsua da umearen sormena lantzea. Honi buruz artikulu interesgarri bat aurkitu dut:

Garrantzitsuena da umearen adierazpen librea eta sormena indartzea. Sortze-lana oso pertsonala da. Horregatik, irakasleak ezin du interbenitu ereduak proposatzen, ez da bidezkoa lanak zuzentzea, inola ez sujeritu zer egin behar duen.

Umeak duen irudimena oso handia da, beraz, hark berak aukeratuko du zer egin. Sarritan, helduek galderen, baliospenen eta balorazioen bidez sormen -prozesua bidean hartu egiten dugu; eta ahaztu egiten dugu prozesu bera dela inportantea eta ez emaitza.

Umeak libreki eskuz erabili behar du materiala. Ikertzeko aukerak materialetan dautza.

Oso inportantea da euskarri eta tresna ugari eskaintzea, materiala berritzea eta zaintzea (pintzel garbiak, puntak zorrotzak, margoak nahastu gabe, ongi margozten duten errotuladoreak...). Bitxikeria hauek ondorioekin erlazio zuzena dute.
Nire ustez marrazki librea eta sormena baino askoz gauza gehiago landu behar dira.

No hay comentarios:

Publicar un comentario